کد خبر 1654135
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
جکسون: زیر کتف زدن ایرانی‌ها تک بعدی است/ از نتایج کشتی آمریکا در پاریس ناامید شدم

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد آمریکا گفت: ایرانی‌ها همیشه با یک برنامه تاکتیکی درست در شرایط عالی قرار دارند. البته سبک زیر کتف زدن آن‌ها تک بعدی است و بیشتر در مسابقات نوجوانان و جوانان موثر است.

به گزارش مشرق، کوین جکسون مربی تیم‌های پایه کشتی آزاد آمریکا اظهار داشت: اهل میشیگان آمریکا هستم و در دانشگاه این شهر مربیگری می‌کنم. البته در حال آماده‌سازی کشتی‌گیران زیر ۲۰ و زیر ۲۳ سال به منظور حضور در رقابت‌های جهانی و بازی‌های المپیک آینده هستم.

جکسون در مورد نحوه تمرینات کشتی‌گیران آمریکایی گفت: روزی ۲ بار و به مدت ۲ ساعت تمرین می‌کنیم. بخشی از تمرینات کشتی و مرور فن است و بخش دیگر به آمادگی جسمانی اختصاص دارد.

سرمربی اسبق تیم کشتی آزاد آمریکا گفت: برای ما قرار داشتن کشتی‌گیران در بهترین فرم و حالت بدنی از اصول مهم است و در هفته تمرینات دوومیدانی، بدنسازی و آمادگی جسمانی را در دستور کار داریم.

دارنده ۲ مدال طلای رقابت‌های جهانی ۱۹۹۱ و ۱۹۹۵ کشتی آزاد با اشاره به اینکه آمریکا کشتی‌گیران بسیار خوبی از جمله دیک، بروکس، تیلور و پریس دارد گفت: اما نتایج ما در المپیک پاریس نا امید کننده بود.

جکسون که مبارزه‌های او با رسول خادم هنوز در خاطره‌ها است، اظهار داشت: کشتی‌گیران ایرانی قابل احترام هستند و رقبای بزرگ؛ برای اینکه بخواهیم به مدال برسیم باید از سد آن‌ها بگذریم. آنان از نظر فنی و در زمینه‌های دیگر سالم هستند، همیشه با یک برنامه تاکتیکی درست در شرایط عالی قرار دارند. البته سبک زیر کتف زدن آن‌ها تک بعدی است و بیشتر در مسابقات نوجوانان و جوانان موثر است.

قهرمان المپیک ۱۹۹۲ بارسلون در مورد مردم و کشور ایران گفت: ایران مکان مورد علاقه من برای رقابت بود. آنجا آگاه‌ترین هواداران و طرفدران کشتی را دارد و بر خلاف سایر کشورها، این ورزش بسیار برای تماشاگران ایرانی اهمیت و هیجان دارد.

جکسون در مورد حریفان خود گفت: همه حریفان ایرانی من کشتی‌گیران بزرگی بوده‌اند، یکی از بهترین کشتی‌گیرانی که تا به حال با آن رقابت کردم رسول خادم بود، البته وقتی سن کمی داشت با او کشتی گرفتم، برادرش نیز من را در جام جهانی شکست داد.

وی خاطرنشان کرد: ایران در دوران کشتی‌گیری من قهرمانان بزرگی را به کشتی دنیا معرفی کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس